Begynd din digitale rejse i 2019
Mange tænker på, hvordan digitaliseringen kommer til at ændre deres job i fremtiden. Det kan vi godt forstå. For hvordan forbereder du dig på noget, du ikke kender nok til… endnu?
FU har 3 forløb, som sætter dig i stand til at håndtere de kommende forandringer og giver dig indsigt i, hvordan digitalisering og automatiserede processer kan gavne dig.
Udvikling af kompetencer, også de digitale, hos medarbejdere og ledere i sektoren er et af fremtidens vigtigste fokusområder. Digitalisering handler om meget mere end bare apps, robotter, ny teknologi og IT-systemer. Det handler om at du er med og favner mulighederne…
Har I et fælles digitalt sprog?
Er du leder, rådgiver eller stabsmedarbejder, kan et af FUs 3 forløb om digital omstilling klæde dig bedre på til den digitale virkelighed. Opgaven for mange pengeinstitutter handler lige nu om at få så mange medarbejdere som muligt med ombord i den digitale transformation – herunder at motivere til at tage aktivt del i såvel udvikling som omstilling.
Forløbene kan tages enkeltvis eller i sammenhæng for at understøtte organisationens samlede transformation.
Stort udbytte
– ingen udgift
De 3 forløb understøtter organisationens samlede transformation på en måde, så det giver maksimal værdi for den enkelte og for virksomheden.
Object reference not set to an instance of an object.
Find dit forløb i digital omstilling her
Du kan vælge mellem mange datoer i 2019 - så begynd din digitale rejse med os nu.
Til alle medarbejdere - 1 dag
De fleste investeringer sker primært i automatisering af administrative opgaver i pengeinstituttets maskinrum. Det frigiver tid til andre og flere kunderettede opgaver og kan ændre flere funktioner.
Hvordan får du overblik over udviklingen og redskaber til at få succes med digital omstilling?
Få succes med digital omstilling - se indhold her
Til rådgivere - 3 dage
Kundernes behov er også forandrede, for de kan efterhånden klare det meste hjemmefra, uden for åbningstiden vel at mærke – men de forventer stadig en personlig og nærværende kundeservice og -rådgivning.
Hvordan skal vi komme kundernes ændrede behov i møde?
Den excellente kunderelation i en digital hverdag - se indhold her
Til ledere
Endelig er der lederne, som skal motivere medarbejderne og hjælpe dem med at navigere i det nye felt og samtidig håndtere nye typer medarbejdere. Desuden får ledere en afgørende rolle i at fastholde og udvikle værdifuld arbejdskraft og i at sikre gradvis omstilling af organisationen i de kommende år.
Hvilke krav stiller det til fremtidens ledere i finanssektoren?
Alle 3 forløb i 'Digital omstilling' er gratis via Finanskompetencepuljen
Nyeste viden og data
indgår i pensum
I forbindelsen med udviklingen af 'Digital omstilling' gennemførte FU en stor undersøgelse i samarbejde med Wilke og Finansforbundet.
Undersøgelsen kortlagde forskellige typer bankkunders præference for god rådgivning – digitalt og personligt, på tværs af situationer, livsfaser og demografi. Analysen byggede på 1.500 interviews og indgår i undervisningen på alle 3 forløb.
Er du i tvivl om, hvordan du søger, kan du læse mere det i vores FAQ