60.000 kunder siger deres ærlige mening
Object reference not set to an instance of an object.
Finanssektorens Uddannelsescenters årlige undersøgelse af kundetilfredshed er en af de største af sin art. Over 60.000 kunder fra 27 pengeinstitutter deltog i 2020.
Finanssektorens KundeBenchmark giver hvert år FU’s medlemmer værdifuld indsigt og viden om deres kunder.
Det, der gør undersøgelsen unik er, at den benchmarker det enkelte pengeinstitut mod sektoren. Det betyder, at instituttet kan se, hvordan det ligger på forskellige parametre i forhold til konkurrenterne.
Tilfredshed med et onlinetwist
Med over 60.000 besvarelser i 2020 gav undersøgelsen værdifuld information om kundetilfredshed og -loyalitet indenfor både privat og erhverv.
”Sidste år viste resultaterne, at finanssektoren generelt har tilfredse kunder. I år er vi optaget af, hvordan det seneste corona-år har påvirket kundernes villighed til at benytte onlinemøder med banken. Derfor bliver kunderne spurgt ind til dette ”, fortæller afdelingschef Lars Munch Svendsen.
Object reference not set to an instance of an object.
I skal melde jer til senest den 25. juni 2021.
Dataindsamlingen begynder i slutningen af august, og I får tilsendt rapporten i begyndelsen af oktober.
Unikt og generelt indblik
De seneste par år har interessen været stor og gjort, at FUs undersøgelse nu er en af de største benchmarkundersøgelser i finanssektoren i Danmark.
En af de banker, der har brugt undersøgelsen, er Djurslands Bank. Her sætter de især pris på benchmarket:
”En måling med andre siger meget mere end en måling uden benchmark”, siger Jesper Vernegaard, vicedirektør i Djursland Bank og fortsætter: ”Finanssektorens Kundebenchmark giver udover egne tal, et godt indblik i hvordan den generelle tilfredshed og loyalitet hos danske bankkunder er”.
Resultaterne præsenteres på Finanssektorens Kundedag
Resultaterne bliver præsenteret på Finanssektorens Kundedag, som afholdes den 2. november 2021 i Skanderborg.
I år kan du igen være med online (streaming) eller fysisk med netværk og spændende indlægsholdere fra sektoren. Dagen byder også på flere aktuelle oplæg fra pengeinstitutter, der har fokus på kundetilfredshed – også i en hverdag hvor kundekontakten er blevet mere digitaliseret, selvhjulpet og med mere online kontakt.
Ja tak – jeg vil gerne høre mere om kundetilfredshed på Kundedagen
