Digital Læring får ny afdelingschef

Den 1. juli trådte Camilla Horster til som ny afdelingschef i Digital Læring.

Camilla Horster er ny afdelingschef i afdelingen Digital Læring på FU. Hun kommer fra en stilling som projektleder i samme afdeling.

Camilla Horster har en baggrund som underviser og forsker i latin på Aarhus Universitet. Nu sikrer hun indsigtsfuld onlinelæring til finanssektoren – og den 1. juli trådte hun til som afdelingschef i Digital Læring.  

For hende er afdelingens filosofi klar:  

Der er tre steder, hvor digital læring virkelig gør en forskel. Vi når hurtigt ud til mange. Vi gør det nemt at give medarbejdere et lille, målrettet og aktuelt kompetenceløft. Derudover kan vi i det digitale lege med formidlingsformerne og engagere på forskellige måder til forskellige formål,” siger hun og fortsætter: 

”Sidst men ikke mindst hjælper Digital Læring med at bruge både deltagernes og undervisernes tid på en smart måde. Ved fx at bruge det digitale som en stor del af forberedelsen.” 

Smag for det komplekse 

Der kan synes langt fra latin til digital læring. Men begge dele kræver analytiske evner og forståelse for komplekse sammenhænge. Camilla Horsters skarpe øje for tankefuld læring og pædagogik har banet vejen, og hendes ambition er at skrue endnu mere op for læring med noget på hjerte:  

”Vores vigtigste projekter er dem, der skaber det størst mulige aftryk i sektoren – der, hvor vi faktisk gør folk i stand til at gøre noget anderledes i deres arbejde.” 

Kvalitet i online læring 

Netop det at påvirke kursisterne og den måde, de går til deres arbejde, er højt oppe på Camilla Horsters liste over fordele ved onlinelæring. Ved at sikre kvaliteten af læringen kommer man længst med den dagsorden. Her er Camilla Horster ikke bange for at udfordre mediet. 

“Vi sikrer kvaliteten af den digitale læring, når vi udfordrer den i forhold til, hvor langt den kan nå,” siger hun og fortsætter:  

“Ved at udforske nye metoder bliver vi klogere på de formidlingsformer, der understøtter kursistens læring bedst muligt og skaber indlevelse og oplevelse.” 

Digital læring skal styrke og aflaste  

Selvom digital læring allerede er implementeret som et solidt redskab i værktøjskassen mange steder, er potentialet fortsat stort ifølge Camilla Horster:  

Digital læring skal både aflaste og styrke vores konsulentkolleger. Det er et værktøj til at bruge konsulenters og kursisters tid økonomisk, så konsulenter fx kan trække de faglige oplæg ud af undervisningslokalet og i stedet bruge tiden med kursisterne på sparring og øvelser. 

Samtidig er det også et fokuspunkt for den nye afdelingschef, at digital læring ikke bare skal være ”fakta og simple tjek af, at man har forstået teksten” – digital læring skal lægge op til refleksion og være tæt på kursisternes virkelighed, så det lærte er nemt at bruge med det samme.   

VidenBarometer i egen afdeling 

Afdelingerne for Digital Læring og VidenBarometer var tidligere samlet i én afdeling. De fortsætter som to selvstændige afdelinger. 

Camilla Horster

Hiv fat i Camilla, hvis du vil høre mere

Camilla Horster

Digital læring

8993 3371

cho@finansudd.dk

Seneste nyheder fra FU

Investering: 16. september 2024

Løbende læring om simple investeringsprodukter

Pension: 29. august 2024

”Jeg blev bare meget dygtigere”

Læringskultur: 19. august 2024

Klumme: Læring med kroppen først

FU: 31. juli 2024

Passion som drivkraft i 25 år