Gør den svære samtale lettere
Stort behov for træning i, hvordan rådgivere og andre med kundekontakt får gode kundesamtaler om de svære emner. FU har en række nyheder på vej.
På Finanssektorens Uddannelsescenter har vi de seneste uger oplevet en massiv efterspørgsel efter træning af rådgivere og kundemedarbejderes håndtering af svære samtaler.
Behovet opstår naturligt i forlængelse af, at mange privatkunder og virksomheder bliver presset af de kraftige stigninger, der er i både energi- og forbrugerpriser, rentesatser på lån og faldende aktiekurser.
En del rådgivere har slet ikke prøvet at være i denne type krise før, og for andre er det nærmest glemt, hvordan de skal håndtere at skulle sige nej til noget, vi har sagt ja til i mange år.
Klæd medarbejderne på til nye tider
Vi kommer i den kommende tid med en vifte af læringstilbud, som skal understøtte medarbejderne i at håndtere de nye markedsvilkår.
Nedenfor finder du en oversigt over, hvad der er i pipeline, og hvad der allerede er på hylderne.
Alt kan laves som virksomhedstilpassede løsninger. Gerne bygget sammen med pengeinstituttets egne tiltag og suppleret af lederpakker, som styrker ledernes arbejde med udfordringerne.
I pipeline
INSPIRATION/KORTE SEANCER. Inspirerer og motiverer deltageren til at komme et skridt videre i at håndtere de sværere samtaler:
-
Nyt e-learning-kursus: Tips og tricks til at håndtere den svære samtale. Cirka 15 min. og klar omkring 1. november.
-
Webinar: Håndtering af kriseramte kunder. 1 time med særligt fokus på dialogen. Tilbydes som lukkede virksomhedshold og forventes også udbudt som åbne hold.
KORTE KURSER ONLINE 3 timer. Giver deltagerne dybere viden og træner dem konkret i håndteringen af kriseramte kunder – både re- og proaktivt:
Korte onlinekurser (3 timer):
-
Den svære kreditsamtale – fokus på træning af adfærd (privat) – åbne hold + lukkede virksomhedshold Afventer detaljer
-
Den svære kreditsamtale – fokus på adfærd (erhverv) – åbne hold + lukkede virksomhedshold Afventer detaljer
- Proaktiv erhvervsrådgivning (erhverv) - åbne hold + lukkede virksomhedshold
KURSER. Den mere klassiske tilgang med kurser, hvor vi underviser og træner i dybden, så deltagerne kommer tættere på at beherske temaet.
- F.eks. Privatengagementer med udfordringer (afventer datoer) og vores pallette af kredit og erhvervskurser, som kunne være relevante til læring i dybden.