Gør den svære samtale lettere

Stort behov for træning i, hvordan rådgivere og andre med kundekontakt får gode kundesamtaler om de svære emner. FU har en række nyheder på vej.

På Finanssektorens Uddannelsescenter har vi de seneste uger oplevet en massiv efterspørgsel efter træning af rådgivere og kundemedarbejderes håndtering af svære samtaler.  

Behovet opstår naturligt i forlængelse af, at mange privatkunder og virksomheder bliver presset af de kraftige stigninger, der er i både energi- og forbrugerpriser, rentesatser på lån og faldende aktiekurser. 

En del rådgivere har slet ikke prøvet at være i denne type krise før, og for andre er det nærmest glemt, hvordan de skal håndtere at skulle sige nej til noget, vi har sagt ja til i mange år. 

Klæd medarbejderne på til nye tider 

Vi kommer i den kommende tid med en vifte af læringstilbud, som skal understøtte medarbejderne i at håndtere de nye markedsvilkår. 

Nedenfor finder du en oversigt over, hvad der er i pipeline, og hvad der allerede er på hylderne. 

Alt kan laves som virksomhedstilpassede løsninger. Gerne bygget sammen med pengeinstituttets egne tiltag og suppleret af lederpakker, som styrker ledernes arbejde med udfordringerne.  

I pipeline 

INSPIRATION/KORTE SEANCERInspirerer og motiverer deltageren til at komme et skridt videre i at håndtere de sværere samtaler: 

  • Nyt e-learning-kursus: Tips og tricks til at håndtere den svære samtale. Cirka 15 min. og klar omkring 1. november.

  • Webinar: Håndtering af kriseramte kundertime med særligt fokus på dialogen. Tilbydes som lukkede virksomhedshold og forventes også udbudt som åbne hold.  

KORTE KURSER ONLINE 3 timer. Giver deltagerne dybere viden og træner dem konkret i håndteringen af kriseramte kunder – både re- og proaktivt: 

Korte onlinekurser (3 timer):  

  • Den svære kreditsamtale – fokus på træning af adfærd (privat) – åbne hold + lukkede virksomhedshold Afventer detaljer 

  • Den svære kreditsamtale – fokus på adfærd (erhverv) – åbne hold + lukkede virksomhedshold Afventer detaljer 

  • Proaktiv erhvervsrådgivning (erhverv) - åbne hold + lukkede virksomhedshold 

KURSER. Den mere klassiske tilgang med kurser, hvor vi underviser og træner i dybden, så deltagerne kommer tættere på at beherske temaet. 

Claus Godt Hansen

Vil du høre mere?

Claus Godt Hansen

Kunde- og markedsafdelingen

8993 3374

cgh@finansudd.dk

Seneste nyheder fra FU

Pension: 21. februar 2025

”Jeg elsker pension”

Kundefokus: 30. januar 2025

"Kundefokus" vinder genklang

Lovpligtig læring: 30. januar 2025

Nye EU-krav til AI-kompetencer

Uddannelse: 19. december 2024

Populære uddannelser får makeover

Kundetilfredshed: 17. december 2024

Rådgiveren og indsigt afgør kundernes valg