Ny e-learning med tips til den svære samtale

"Jeg har aldrig oplevet så massiv en efterspørgsel på konkret kompetenceudvikling," siger Claus Godt Hansen, kunde- og markedschef på Finanssektorens Uddannelsescenter .
Når du skal sige "nej", hvor du før sagde "ja", handler det om både adfærd og stærk faglighed. Spritny e-learning klæder dig på.

Det bliver aldrig sjovt at være den, der siger "nej" til kunderne. Uanset om det er privat- eller erhvervskunder, og uanset hvor rigtigt nej'et er.

Men hvad kan du gøre for at gøre de svære samtaler lettere – både for dig og for kunderne?

Det er der fokus på i helt ny e-learning: "Stå stærkere i den svære kreditsamtale".

"Jeg har aldrig oplevet så massiv en efterspørgsel på konkret kompetenceudvikling," siger Claus Godt Hansen, kunde- og markedschef på Finanssektorens Uddannelsescenter og fortsætter:

"Krisen fylder på kundemøderne over hele landet og både hos store og små pengeinstitutter. Det er lang tid siden, pengeinstitutterne har stået i en sammenlignelig situation – og der er en hel generation af rådgivere, der aldrig har sagt "nej". Så der er et massivt behov for oprustning."

E-learning er introduktion

"Stå stærkere i den svære kreditsamtale" tager cirka 15 minutter at gennemføre og giver en introduktion til de forskellige aspekter i den svære samtale.

E-learningen er gratis for alle medlemmer af Finanssektorens Uddannelsescenter.

E-learning: Stå stærkere i den svære kreditsamtale E-learning: Stå stærkere i den svære kreditsamtale

Adfærd og fag

I den nye e-learning er der fokus på tips og tricks og gode råd til, hvad privat- og erhvervsrådgivere skal gøre og være opmærksomme på.

For det handler både om faglighed og adfærd, når kundedialogen bliver svær.

"Når man skal håndtere kunder med udfordringer på en god måde og finde gode løsninger, handler det om blandt andet proaktiv rådgivning og stærkt kredithåndværk. Men det står ikke alene," siger Claus Godt Hansen.

En stærk faglighed kan ikke stå alene. En god, konstruktiv samtale kræver, at du er i stand til både af være opmærksom på din egen adfærd, og hvordan kunden har det på den anden side af bordet.

Derudover sætter e-learningen fokus på, hvordan den enkelte rådgiver oplever og håndterer situationen, når bølgerne går højt.

Gratis smagsprøve - hvis du ikke arbejder i en medlemsvirksomhed

Er du nysgerrig og arbejder du ikke i en virksomhed, der er medlem? Så se den gratis smagsprøve og tag fat i os, hvis du får appetit på mere.

Lad mig straks se den gratis smagsprøve
Claus Godt Hansen

Vil du høre mere?

Claus Godt Hansen

Kunde- og markedsafdelingen

8993 3374

cgh@finansudd.dk

Seneste nyheder fra FU

Pension: 21. februar 2025

”Jeg elsker pension”

Kundefokus: 30. januar 2025

"Kundefokus" vinder genklang

Lovpligtig læring: 30. januar 2025

Nye EU-krav til AI-kompetencer

Uddannelse: 19. december 2024

Populære uddannelser får makeover

Kundetilfredshed: 17. december 2024

Rådgiveren og indsigt afgør kundernes valg