IDD-træningsbaner og e-learning
Vi anbefaler, at alle bruger IDD-træningsbanerne, hvor deltagerne kan øve sig lige så meget, de vil.
Træningsbanerne er på tid ligesom de rigtige prøver, så deltagerne får en fornemmelse af hvor god tid, de har. De får lærende feedback undervejs, så de løbende kan se, hvad det rigtige svar eventuelt havde været – og de får en resultatside med direkte links til relevant læring.
Derudover er der en masse relevant e-learning.
Men inden I kaster jer ud i det, anbefaler vi, at medarbejderen gennemfører 1. forsøg på træningsbanen uden forberedelse. Her vil resultatsiden henvise til lige netop de læringsaktiviteter, som deltageren bør læse op på, før træningsbanen gennemføres igen.
Læring, som understøtter bilag 1
- Bilforsikring (¾ time)
- Bådforsikring (¼ time)
- Ejerskifteforsikring (¼ time)
- Familiens basisforsikring 2 (1 time)
- Husforsikring (¾ time)
- Skadesforsikring generelt (½ time)
- Særligt om formidling af forsikringer (½ time)
- Ulykkesforsikring (½ time)
Estimerede antal timer til bilag 1 er ca. 5 timer
Læring, som understøtter smalle profiler under bilag 1 og 2
- Bilforsikring (¾ time)
- Løsøreforsikring (¾ time)
- Skadesforsikring generelt (½ time)
Læring, som understøtter teoretiske prøver om forsikringer tilknyttet betalingskort privat og erhverv under bilag 1 og 2
Læring, som understøtter teoretiske prøver om låneforsikring på bilag 1
- Låneforsikringer (1 time)
Samlet overblik over understøttende læring på bilag 4, 5, 5A og 5B.
E-learning: Aftaler og fuldmagt
- Modul: En juridisk aftale (½ time)
- Modul: Ugyldighed – Afsnit: Løftegivers person (1 time)
- Alle moduler (1¼ time)
- Modul: Forbered din behovsafdækning (¼ time)
- Modul: Behovsafdækning på kundemødet (¼ time)
E-learning: Familie- og arveret i et rådgivningsperspektiv (45 min.)
E-learning: Forsikringsprodukter
- Modul: Om forsikringsprodukter (¼ time)
- Modul: Forsikringsprodukter ved sygdom (¾ time)
- Modul: Forsikringsprodukter ved død (½ time)
E-learning: Hvidvask relateret til forsikringsformidling (½ time)
E-learning: PensionsInfo (½ time)
E-learning: Pensionsprodukter i livs- og pensionsforsikringsselskaber
- Modul: Grundlag for pensionsforsikring (½ time)
E-learning: Pensionsprodukter i pengeinstitutter
- Modul: Livrente (¾ time)
- Modul: Ratepension (¾ time)
- Modul: Marginalskat (¾ time)
- Modul: Personskattesystemet (¾ time)
- Modul: Sygdom (½ time)
- Modul: Folkepension (½ time)
E-learning: Særligt om formidling af forsikringer (½ time)
FU PODCAST
- Distribution af forsikringer (15 min.)
- Kundens økonomi ved dødsfald (15 min.)
- Behovsafdækning (15 min.)
- Produkter der distribueres (15 min.)
Samlet antal estimerede timer årligt til bilag 4 er 14 timer
Bilag 5 og 5A understøttes desuden af
- E-learning: Nedsparing (½ time)
- E-learning: Pension for selvstændige (½ time)
- E-learning: Firmapension (2½ time)
- E-learning: Familie- og arveret i et rådgivningsperspektiv (45 min.)
Bilag 5B understøttes desuden af
E-learning:
- Aftaler og fuldmagt
- Begunstigelse
- Behovsafdækning
- Firmapension*
- E-learning: Familie- og arveret i et rådgivningsperspektiv (45 min.)
- Formidling af livs- og pensionsprodukter til virksomheder*
- Forsikringsprodukter*
- Hvidvask relateret til forsikringsformidling
- Nedsparing
- Pension for selvstændige*
- PensionsInfo
- Pensionsprodukter i livs- og pensionsforsikringsselskaber: Grundlag for pensionsforsikring*
- Pensionsprodukter i pengeinstitutter*
- Personskat
- Rollen som uvildig formidler
- Sociale ydelser
- Særligt om formidling af forsikringer*
Lyd
Målrettet tilbud til alle, der arbejder med rådgivning om forsikring og pension, og som ønsker at dygtiggøre sig på et relativt begrænset område inden for området.
1:1 sparring er velegnet til for eksempel rådgivere, der har dumpet deres første forsøg og skal til IDD prøve for 2. eller 3. gang.
Vi tager afsæt i viden og evt. tidligere prøveforsøg
Vi gennemgår medarbejderens viden om emnet og opkvalificerer på de områder, hvor der er behov.
Undervisningen foregår virtuelt eller fysisk.
Medarbejderen kan også få en skriftlig gennemgang af fejlene i den/de tests, vedkommende har gennemført.
Den skriftlige feedback indeholder en gennemgang af fejl med fokus den rigtige tolkning af den læring, der ligger bag spørgsmålet. Samtidig får medarbejderen et overblik over de emner, som bør få ekstra fokus i forberedelsen til den næste prøve.