Uddannelsen er bygget op af et webinar og 4 moduler med i alt 8 dages undervisning fordelt over ca. 5 måneder. På moduler med mere end 1 dags varighed er der booket overnatning, da der kan være aftenarbejde.
Object reference not set to an instance of an object.
Modul 1: Kunderejsen – kunden som mindset
Du lærer at afholde gode og udbytterige kundemøder, hvor du kommer hele vejen rundt om kunden. Fokus er at afdække behov og at præsentere løsningen. Vi har også fokus på proaktivitet. Elementer på dagen er:
- Kunden som mindset
- Proaktivitet og kommunikation
- Kundemødet og salget – og den røde tråd i kundemødet
- Interview og nysgerrighed
- Præsentation af løsning og lukke salget
- Individuel indsatsplan og træning i hverdagen
Modul 2: Bolig
Du får genopfrisket og opdateret din viden om de aktuelle finansieringsmuligheder og de gældende regler på boligområdet. Vi ser nærmere på bolighandel – både som privatbolig og som investering. Elementer på dagen er:
- Boligen som privatbolig – herunder andelsbolig
- Boligen som investeringsobjekt, herunder forældrekøb, sommerhuse og ejendomsavancebeskatning
- Regler og muligheder indenfor:
- Finansiering og aktiv gældspleje
- Indfrielser og afgiftsregler
- Bolighandlens faser og dokumenter
- Huseftersynsordningen
Modul 3: Pension
Du arbejder med de pensionsprodukter, som pengeinstitutterne udbyder, og bliver klogere på samspillet med de offentlige ydelser. Vi har fokus på at gøre fagligheden praksisnær og kundevendt. Elementer på dagen er:
- Personskat
- Førtidspension og tab af erhvervsevne
- Pensionsopsparingsprodukter herunder livsvarig livrente
- Pensionsinfo
- §41 og muligheder
- Arv og begunstigelse - kundens ønsker og muligheder
Modul 4: Investering og helhedsrådgivning
Den første dag koncentrerer vi os om investering. Du bliver opdateret på de kompetencekrav, lovgivningen stiller til en privatkunderådgiver, der rådgiver om investeringsforeningsbeviser. Efter modulet lever du op til kravene for Gul/grøn. Samtidig får du fokus på de forretningsmæssige muligheder, når kunderne investerer deres midler. Elementer på dagen er:
- Afdækning af investeringsprofilen
- Rådgivning om investeringsforeninger
- Porteføljetankegang
- Beskatning af afkast
På dag 2 træner vi koncentreret at afholde kundemøder med helhedsrådgivning, hvor vi kommer hele vejen rundt om kunden. Fokus er at træne dine kompetencer i at behovsafdække, at præsentere løsninger udbytterigt og at lukke salget. Træningen foregår i mindre grupper, hvor undervisere og andre deltagere er observatører. Du får specifik og målrettet feedback, som kan understøtte dig i din udvikling.
På modulet bruger vi blandt andet kommoden, når vi afdækker din kundes tidshorisont. Læs mere her.
Forberedelse og opfølgning mellem modulerne
Mellem modulerne ligger en række understøttende aktiviteter i form af e-learning, før- og efter-målinger, praktiske opgaver i hverdagen og sparring med egen leder. Undervejs udarbejder du din egen indsatsplan, og du træner din nye viden og kompetencer i hverdagen.
Omfang af forberedelse før modulerne:
Du skal regne med nogle timers forberedelse med e-learning-kurser, før-målinger og andre opgaver forud for de fleste moduler.
Omfang af opgaver efter modulerne:
Du får nogle timers opfølgning med efter-målinger og andre opgaver efter de fleste moduler.