De seks moduler indeholder både teoretiske og praktiske opgaver, der udvikler din kundeportefølje og stiller dig stærkere, når du rådgiver dine (fremtidige) kunder.
Indhold på modulerne
Med udgangspunkt i forskellige værktøjer udarbejder du en proaktiv udviklingsplan. Den er med til at sikre, at du målrettet udvikler dine personlige kompetencer og dine salgs- og rådgivningsmæssige kompetencer.
Du vil gennem undervisning og opgaver lære, hvilke parametre der gør din relation til dine kunder succesfuld, og hvilke konkrete teknikker og strategier, der skaber den succesrige samtale med dine kunder – læringen giver dig de bedste forudsætninger for at skabe tillid, kontakt og samarbejde med kunden.
Du får desuden værktøjer, der sikrer dig stærke kompetencer inden for planlægning og personlig effektivitet. Vi arbejder også med succes i salg og rådgivning, hvor det handler om kommunikation og om den motivation, energi og det engagement, du formår at udstråle. Vi tager udgangspunkt i dine værdier og de overbevisninger, der hæmmer og fremmer din personlige performance.
De 3 teamdage
Teamdagene handler primært om erfaringsudveksling, inspiration og refleksion over handlinger. Teamet kommer tæt på dig, og du bliver samtidig en væsentlig brik i de andres udvikling. At give og modtage udviklende feedback er fundamentet på dagene.
Læringssamtaler (6 stk.)
Formålet med samtalerne er, at du får sparring, feedback og input fra din teamkonsulent på de områder, du arbejder med i din proaktive plan og porteføljeudviklingsopgave. To af samtalerne afholdes sammen med dit øvrige team. Vi holder læringssamtalerne over Teams eller telefon.
Kundetræning og filialbesøg
På kundetræningsdagene træner du kundemøder på veletablerede kunder og får feedback og inspiration til at forfine forløbet af dine kundemøder. Den ene af dagene foregår online, så du også trænes i onlinemøder. Din teamkonsulent kommer desuden på besøg hos dig i din filial og giver dig feedback på et kundemøde med en kunde fra din egen portefølje.
Eksamen - mødet med kunden og eksamensdialog
Som afslutning på forløbet skriver du en udviklingsrapport med fokus på de områder, du har arbejdet med gennem uddannelsen.
Under eksamen afholder du et fysisk kundemøde, hvor du viser dine evner som kommunikator, mødeleder, relationsbygger og forretningsorienteret rådgiver. Det handler om at give kunden så god en oplevelse, at de ønsker at anbefale dig bagefter.
I forlængelse af eksamen gennemfører vi den afsluttende læringssamtale, der er med til at uddybe dine tanker og refleksioner.
Efter eksamen modtager du et eksamensbevis, som - udover karakteren for kundemødet - også indeholder en indsatskarakter. Karakteren gives ud fra en række prædefinerede kriterier, der går på din indsats, din vilje til at prøve dig selv af og din evne til at bringe dine erfaringer i spil.