Du skal kunne involvere og engagere andre mennesker. For at lykkes med det er facilitering og procesledelse helt centrale kompetencer. Det gælder i stort og småt:
- Forandringsprocesser- eller projekter
- Udvikling og innovation
- Møder og workshops
- Netværks- og kundearrangementer
Skab forandring i praksis
Facilitatoruddannelsen er for dig, der skal skabe forandring. Internt eller eksternt, blandt kolleger eller kunder. Du kan også have en ekstern rolle i relation til kunde- og netværksarrangementer.
På uddannelsen bliver du præsenteret for metoder, modeller og teknikker og afprøver dem i praksis. Det giver dig et stærkt fundament, når du skal facilitere. Du får et andet mindset til at involvere og engagere mennesker på en ny og kreativ måde. Det betyder også, at du i praksis kan skabe ejerskab, udvikle og implementere.
Virksomheden får en effektiv facilitator
Med en uddannet facilitator løfter i facilitering til et nyt niveau. Uddannelsen gør deltagerne i stand til at skabe udvikling med reel forankring og effekt i organisationen.
Medarbejderens kompetencer kan I bringe i spil i vigtige interne projekter så som strategi- og forandringsprocesser men også i relation til kunder og eksterne samarbejdspartnere.