Sådan er uddannelsen i regenerativ ledelse bygget op
Forløbet indeholder en kombination af selvstudie, onlinemøde, fremmøde, sparring med læringsmakker og arbejde i egen organisation.
Viden og sparring – ude i naturen og inde i kunsten
Modul 1: Regenerativ ledelse – fra ord til handling (online)
- Introduktion og ledelse af bæredygtighed
- Bæredygtigt lederskab
- Væredygtighed
Modul 2: Dit personlige regenerative lederskab (Naturhotellet)
- Hvordan leder du din egen enhed og i din organisation med fokus på et bæredygtigt arbejdsliv?
- Hvordan udvikler du dit personlige lederskab ud fra en indre bæredygtighed?
- Du vælger egne relevante fokusområder at arbejde med i handlingsplan
- Deltagerne gennemfører prøvehandlinger i egen organisation
Modul 3: Regenerativ ledelse i din praksis (Museum Jorn)
- Erfaringsdeling og evaluering af prøvehandlinger, hvor de specifikke erfaringer gøres mere generelle som inspiration til de enkelte deltageres videre arbejde
Modul 4: Dine næste regenerative skridt (online)
- Erfaringsdeling på baggrund af nye prøvehandlinger
- Inspiration til yderligere læring om temaet
Nyeste viden, skarp teori og en praksisnær uddannelse
Forløbet er baseret på den nyeste viden, forskning og bedste praksis inden for regenerativ ledelse. Regenerativ ledelse er stadig et felt, der er ved at blive formet, og der skrives og udgives for tiden meget om emnet.
Indholdet bygger bl.a. på ny viden skabt i et forskningsprojekt i samarbejde mellem Aalborg Universitet og Finanssektorens Uddannelsescenter om regenerativ ledelse i finanssektoren.
- Deltagerne bliver guidet gennem hele forløbet via FU’s læringsplatform Moodle. Her foregår kommunikation mellem modulerne, og selvstudiet i form af video, podcasts, e-learning, artikler og opgaver er gjort let tilgængeligt.
- Forløbet er tilrettelagt som en kombination af teori og begrebsafklaring, afprøvning af metoder, praktisk erfaringsudveksling, eget arbejde og refleksion. FUs tilgang til undervisning bygger på blandt andet på 4MAT som metode samt principper fra Action Learning. Ambitionen er at sætte små forandringer i gang i den enkeltes praksis, lære af dem og bygge videre på læringen.