Uddannelsens opbygning

Arbejdet på distancen ændrer betingelserne. Det gælder både for arbejdsopgaver, relationer og det sociale liv. 

På dette kursus får du værktøjer til at arbejde professionelt med samarbejde og ledelse på distancen, så både trivsel, produktivitet og kvalitet fortsat har de bedst mulige vilkår.

Kurset gennemføres som et onlineforløb med selvstudie som forberedelse og opgaver i relation til din egen hverdag.

Beskrivelse af indhold 

På selvstudiet får du undervisning i, hvad der adskiller ledelse af medarbejdere på kontoret og ledelse af medarbejdere på distancen. Vi har fokus på det, der er anderledes, og bygger ovenpå de kompetencer, du allerede har. Du får inspiration fra andre, der arbejder med samarbejde og ledelse på distancen. Dit udbytte af kurset forstærkes væsentligt, når du giver dig god tid til selvstudiet og gør dig tanker om, hvordan du kan bringe det i spil i praksis.

Modul 1 er tre timers træning, dialog og samarbejde online, hvor vi har fokus på ”Information, overblik og styring på distancen” og ”Mødekultur og samarbejde”. Begge emner bygger ovenpå læringen fra selvstudiet, og det er her, vi arbejder med din dagligdag.

Modul 2 er tre timers træning, dialog og samarbejde online, hvor vi har fokus på ”Rammesætning og forventningsafstemning” og ”De vigtige dialoger i hverdagens ledelse”. På dette modul bygger vi også ovenpå læringen fra selvstudiet og arbejder med din dagligdag.

I perioden mellem modulerne arbejder du med en opgave i egen praksis. Du får en læringsmakker, som kan styrke udbyttet af arbejdet.

Du får adgang til sparring med underviser på modulerne og en sparringssamtale med din læringsmakker efter modul 2.